יום חמישי, 31 ביולי 2014

הרב שלמה פפנהיים, מקברניטי 'העדה החרדית', המכהן גם כסגן יו"ר הנהלת העדה החרדית, יו"ר בית ההחלמה ליולדות בטלז סטון, ויו"ר מוסדות 'בית לפליטות' – לפגישה מיוחדת אצל האדמו"ר מבעלזא, במעון הנופש שלו ביישוב טלז-סטון

אתמול הגיע הרב שלמה פפנהיים, מקברניטי 'העדה החרדית', המכהן גם כסגן יו"ר הנהלת העדה החרדית, יו"ר בית ההחלמה ליולדות בטלז סטון, ויו"ר מוסדות 'בית לפליטות' – לפגישה מיוחדת אצל האדמו"ר מבעלזא, במעון הנופש שלו ביישוב טלז-סטון.

מדובר בפגישה חריגה ומעוררת עניין. זאת לאור היריבות בין חסידות בעלזא לבין 'העדה החרדית', לאחר שלפני כ-35 שנים פרשה החסידות מ'העדה', הקימה לעצמה מערכת כשרות נפרדת – 'בד"צ קהל מחזיקי הדת', הצטרפה ליהדות התורה, והחלה לקחת תקציבים מהמדינה.

אז מה הביא לפגישה?

נגיד נכבד מחסידות בעלזא הרים תרומה גדולה, בברכתו של אדמו"ר מבעלזא – אשר היה המתווך בין הנגיד לבין הנהלת המוסדות – לצורך שיפוץ הבניין של מוסד 'בית לפליטות' ברחוב בהר"ן בירושלים.

הנהלת מוסדות בית לפליטות דיווחה על התרומה לגאב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי יצחק טוביה ווייס, ששמח מאוד על התרומה למוסד הקרוב לליבו וביקש מראשי הנהלת המוסדות – הרב שלמה פפנהיים והרב חיים אלעזר רוזנפלד – לסור אל ביתו של האדמו"ר ולהודות לו על התרומה. הגאב"ד הוסיף, כי אם היה זה בידו, היה מקיים את המסיבה לכבוד התרומה בבית מדרשו, בשל חשיבות העניין.

מזה שנים רבות שהאדמו"ר מבעלזא מקיים קשר הדוק עם מוסדות 'בית לפליטות', מתוך הערכה למפעל הקיים בירושלים זה כ-65 שנה. פגישות בין האדמו"ר למנהלי המוסדות מתקיימות מעת לעת, כאשר גם הרבנית מבעלזא נחשבת לידידת המוסד ועומדת לימינו בכל עת.

האם הפגישה הערב מסמלת תחילתו של עידן חדש ביחסי חסידות בעלזא ו'העדה החרדית'? נמתין ונראה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה